2013. május 23-án csütörtökön délelőtt megtartották az újjáépített Mk45,2002 pályaszámú dízelmozdony hatósági próbáját.

Az újjáépített Mk45,2002 pályaszámú dízelmozdony

Az újjáépített Mk45,2002 pályaszámú dízelmozdony


A szemle során az illetékes hatóság és a MÁV szakemberei átvizsgálták a korszerűsített mozdonyt, majd elvégezték vele az ilyenkor szokásos próbákat.
Először közösen áttekintették az elvégzett munkákról szóló dokumentációt. Majd álló helyzetben vizsgálták meg a mozdonyt szerelőakna fölött a hűvösvölgyi fűtőházban.
Hűvösvölgy állomáson gyorsulási és fékpróbát tartottak. Ezt követően vonali próbára került sor. A próbavonat a menetrend szerinti személyvonatok között közlekedett Hűvösvölgytől Hárs-hegy állomásig, majd vissza. Hegymenetben megtartották a terhelési, visszaúton a vonali fékpróbákat.
A szemle sikeres volt, a mozdony teljesítette az elvárásokat. A hivatalos iratokat helyben elkészítették. A mozdony már honlaptól ismét közlekedni fog a Gyermekvasúton.
Az újjáépített Mk45,2002 pályaszámú dízelmozdony

Az újjáépített Mk45,2002 pályaszámú dízelmozdony

A mozdony korszerűsítéséről

Az Mk45,2002 pályaszámú mozdony már a harmadik újjáépített és korszerűsített dízelmozdony a Gyermekvasút állományában.
2011 novemberében szállították a MÁV Vasjármű Kft. szombathelyi műhelyébe, hogy teljes felújításon essen át. Eredeti MB 836 típusú motorját új, modern, környezetkímélő és ugyanakkor nagyobb teljesítményű Caterpillar C-15 típusú motorra cserélték. Új segédüzemi berendezéseket és számítógépes vezérlést kapott. Kicserélték a mozdony villamos berendezéseit és felújították a forgóvázait.
2013 áprilisában szállították vissza a Gyermekvasútra. A felújítás befejező lépéseit már itt, a hűvösvölgyi fűtőházban végezték. A mozdony többek közt új külső fényezést kapott, melynek színterve megegyezik az Mk45,2004 pályaszámú mozdonyéval.
A korszerűsítési program keretében hasonló korszerűsítésen elsőként az Mk45,2003 pályaszámú mozdony esett át. 2010 decemberében állt forgalomba. Másodikként az Mk45,2004 pályaszámú mozdony épült újjá, amely 2012 februárja óta közlekedik ismét.
Időközben járműjavítóba szállítottuk az Mk45,2005 pályaszámú mozdonyt, hogy negyedikként megújuljon. Terveink szerint az Mk45,2006 pályaszámú mozdonyt is korszerűsíteni fogjuk, csak az Mk45,2001 pályaszámú gépet őrizzük meg közel eredeti állapotában.